Pages

Hubungi Kami

Untuk sebarang pertanyaan sila hubungi saya di :

Hubungi / SMS : 012 - 319 2087 (ZUE)

Atau

Hubungi / SMS : 012 - 246 9704 (IHSAN)

Atau

Hotline : 03 - 2202 1215

Atau

Email : zueoutlet@yahoo.com

Tuesday, May 14, 2013

Tekanan dan Air Mata



بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Assalammualaikum w.b.t dan Salam Sejahtera. Semalam semasa saya baca HealthToday ada satu artikel yang sangat menarik ingin saya kongsikan. Tahukah anda satu kajian telah dibuat berkenaan tekanan dan apakah kesan tekanan pada kesihatan. Diantara kesan tekanan pada kesihatan ialah seolah-olah anda menghisap 5 batang rokok sehari. Dan kajian telah membuktikan bahawa merokok bukanlah cara untuk mengatasi tekanan kerana ia tidak akan memberi kesan yang positif ataupun mengurangkan tekanan yang anda  hadapi.



Masalah tekanan yang kronik biasanya dihadapi oleh kaum lelaki! oh..apakah ini? kenapa pula lelaki? kerana orang lelaki tidak suka menangis kerana apabila mereka menangis orang akan berkata lihat la lelaki itu dia menangis..oh..sungguh tidak cool dan tidak macho! dan seperkara lagi orang lelaki suka menyimpan masalah mereka sendiri dan tidak suka berkongsi masalah mereka. Kesanya keadaan mental mereka akan menjadi semakin teruk dan akhirnya mereka cenderung melakukan sesuatu yang tidak rasional. Apakah itu? cuba kita lihat akhir-akhir ini begitu banyak kes tembak-menembak, bunuh diri dan sebagainya yang melibatkan kaum lelaki.

Apa kaitan menangis dengan tekanan? sebenarnya apabila seseorang itu menangis ada suatu cecair yang dihasilkan yang saya tidak ingat apakah nama saintifiknya tetapi ia berfungsi menangkan badan seseorang. Sebagai contoh apabila seseorang itu menangis kebiasaanya mereka akan keletihan dan akhirnya tertido. Apabila bangun dari tido mereka akan merasa lebih tenang. Kalau tak tertido pun mereka tetap akan merasa lebih tenang.




Oleh itu, wahai kaum lelaki kalau anda ingin rasa lebih tenang, menangis la. Kalau anda segan, menangis la di dalam bilik sorang-sorang. Tapi tak perlu la meraung-raung nanti orang ingat kena histeria pula.

Betul atau tidak kenyataan ini? ahaks.. tanyalah diri anda sendiri!

Saya ada satu lagi cara untuk mengatasi tekanan iaitu melalui pemakanan yang sihat dan berkhasiat. Pernahkah anda melihat orang yang tertekan mereka makan banyak atau pun bagi sesetengah orang mereka suka memabukan diri mereka, itu cara mereka (no komen). Cara saya pula dipanggil "2 in 1 solution" macam moto shampoo pulak ya..hehe.. bagaimana? saya menggunakan kaedah pemakanan yang sihat dan berkhasiat dengan membekalkan nutrisi kepada sel-sel badan. Secara tidak langsung badan mempunyai daya tahan yang lebih tinggi dan mental mampu mengatasi tekanan. Huh.. macam doktor pulak saya ya, tapi saya bukan lah doktor. Saya adalah Pengedar, Pengamal dan Jurulatih Nutrisi Herbalife dan yang pastinya ramai pelanggan saya yang telah mendapat hasilnya. Kalau tak percaya anda kena la mencuba..



Tadi kan saya kata "2 in 1" lagi satu kelebihanya, apabila anda mendapat kebaikanya orang disekeliling akan mula melihat perubahan positif pada diri anda. Dan mereka akan merasa berminat dan bertanya kepada anda, apa yang anda lakukan. Bila anda mula berkongsi kepada mereka dengan secara tidak langsung mereka akan mencuba apa yang anda lakukan dan secara tidak sengaja anda akan menjana pendapatan. Di dalam kehidupan Herbalife ni semua yang best² memang banyak berlaku secara tidak sengaja seperti menjana pendatan dan peluang melancong.. haha..

Hah.. kan "2 in 1" A anda akan mendapat kesihatan yang baik dan B pula anda akan dapat menjana pendapatan tambahan!

Saya dah mencuba dan memang betul seperti apa yang orang kata, ermm..buat apa la saya nak tipu² bukan dapat pahala pun!

Seperkara lagi, nasihat ikhlas dari penaja.. Jangan buat kerana orang kata, tetapi lakukan ia kerana anda mahukan kebaikan daripadanya :D

Wallahualam

No comments:

Post a Comment