بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Kami adalah Jurulatih dan Pengedar Herbalife, di sini kami akan berkongsi cara-cara membuat tempahan secara online, terdapat maklumat peribadi yang telah saya hitamkan kerana ianya lebih Private & Confidential . Kami berharap perkongisan ini dapat membantu anda semua pada masa akan datang. Suka kami mengingatkan pembelian secara online ini hanya boleh digunakan oleh pengedar bebas yang telah berdaftar sahaja. Bagi mereka yang belum mendaftar sebagai Pengedar Herbalife sila hubungi atau maklumkan kepada kami untuk pendaftaran lanjut.
Langkah pertama : Anda perlu masukan ID dan kata laluan anda (Login Username & Password) ke dalam akaun herbalife anda di www.myen.myherbalife.com. Kemudian tekan pada Order Products dan pilih Online Price List
Sila pilih Kategori (Select Category) untuk pemilihan barang yang hendak di beli. Terdapat Produk Utama (Core Products), Program Berat Badan (Weight Management), Anti Penuaan Sihat (Healthy Ageing), Nutriri Khusus (Targeted Nutrition), Tenaga dan Kecerdasan (Energy & Fitness), Penjagaan Peribadi (Personal Care), Penulisan (Literature), Latihan (Training), Peralatan Promosi (Promote Tools), Program (Programmes), HFF (Herbalife Family Foundation), Penjagaan Jantung (Heart Health).
Masukan kuantiti atau jumlah unit barangan yang hendak di beli.
Setelah memilih kuantiti atau jumlah barangan yang hendak di beli. Tekan pada butang masuk ke dalam raga (Add to Cart). Sila semak senarai barangan dan jumlah yang di letakan adalah tepat. Anda boleh membuat semakan di bahagian kanan atas di dalam kotak Raga Kecil (Mini Cart).
Setelah semakan di lakukan didalam Raga Kecil (Mini Cart). Anda boleh menekan pada butang Semakan Keluar (Check Out). Barangan dan jumlah yang telah anda pilih akan di masukan ke dalam sistem pembelian Herbalife.
Langkah seterusnya : Sila pilih Jenis Penghantaran / Pengambilan (Shipping / Pick up Option " Type") Anda perlu memilih samada barang yang dibeli akan dihantar terus ke alamat yang anda inginkan atau baranga tersebut akan di bawa keluar melalui kaunter Herbalife. Anda perlu memastikan Nama Samaran (Nick name), Alamat Penghantaran (Address) dan Alamat email (Email) yang dipilih adalah betul. Jika semua maklumat telah disemak sila tandakan pada kotak kecil Pengesahan Maklumat (Confirmation is Required). Jika anda perlu menambah atau mengubah apa-apa maklumat berkaitan Nama dan Alamat sila tekan pada butang Tambah (Add), Pembetulan (Edit), Pembatalan (Delete). Sekali lagi sila pastikan semua maklumat yang telah dipilih adalah tepat kerana kecuaian anda adalah diatas risiko anda sendiri.
Sila semak semula barang yang telah di pilih dan kuantiti yang telah dimasukan adalah tepat. Setelah semakan kedua dilakukan sila tekan pada butang Semakan Keluar (Checkout).
Semakan terakhir Senarai Pembelian Barang (Order Details), Jumlah Keseluruhan Pembelian (Order Total), Senarai Pembelian (Order Summary).
Silih pilih cara pembayaran anda samada melalui Kad Kredit (Card Credit) atau Pembayaran melalui Pemindahan (Wire Transfer). Pembayaran melalui Pemindahan (Wire Transfer) boleh dilakukan dengan menggunakan Maybank2u atau Cimbclick atau pembayaran boleh dibuat melalui mesin ATM Maybank atau kaunter bank Maybank sahaja.
Anda perlu mendaftarkan kad kredit anda dengan pihak Herbalife terlebih dahulu bagi tujuan keselamatan sebelum anda dibenarkan membuat pembayaran melalui Kad Kredit (Card Credit).
Setelah selesai pemilihan cara pembayaran anda sila tekan pada butang Hantar (Submit).
Sila rujuk Pembelian Produk (OrderProducts) - Pengesahan Pembelian (Order Confirmation) dan catat Nombor Pembelian (Order Number).
Maklumat penting : Bagi Pembayaran melalui Pemindahan (Wire Transfer), sila emailkan resit pembayaran anda ke myorderline@herbalife.com atau anda boleh faks ke (603) 2687 622. Sila catitkan bersama Nombor Pembelian (Order Number) dan ID Herbalife (Herbalife ID "MY******"). Kegagalan anda menyerahkan segala maklumat diatas dalam tempoh 24 jam akan menyebabkan pembelian anda dibatalkan oleh pihak Herbalife.
Maklumat penting : Bagi Pembayaran melalui Pemindahan (Wire Transfer), sila emailkan resit pembayaran anda ke myorderline@herbalife.com atau anda boleh faks ke (603) 2687 622. Sila catitkan bersama Nombor Pembelian (Order Number) dan ID Herbalife (Herbalife ID "MY******"). Kegagalan anda menyerahkan segala maklumat diatas dalam tempoh 24 jam akan menyebabkan pembelian anda dibatalkan oleh pihak Herbalife.
Sekiranya anda telah pun berdaftar sebagai pengedar bebas dan masih kurang jelas atau menghadapi apa-apa masalah sila rujuk kepada sponsored anda atau anda boleh menghubungi Herbalife Malaysia di +(603) 2687 6333 atau Fax +(603) 2687 6222, Isnin hingga Jumaat, 10.00 pagi hingga 6.30 petang dan Sabtu 10:00 pagi hingga 3:00 petang.
Herbalife Independent Distributor Malaysia : 0123192087 / 03-22021215
Recommended blog : http://herbalifecoaching.blogspot.com
Be part of the growing herbalife company by increasing our income potential.
ReplyDeleteWhy do we need to go into herbalife products as a user or distributor.
1. the company is known for quality products.
2. income from discount
3. different products to sell and use
4. helping people through health by having additional income.
herbalife online malaysia