Pages

Hubungi Kami

Untuk sebarang pertanyaan sila hubungi saya di :

Hubungi / SMS : 012 - 319 2087 (ZUE)

Atau

Hubungi / SMS : 012 - 246 9704 (IHSAN)

Atau

Hotline : 03 - 2202 1215

Atau

Email : zueoutlet@yahoo.com

Thursday, April 4, 2013

Kenali Nutrisi Selular

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Apa itu Nutrisi

Nutrisi (Nutrien) adalah zat² yang terkandung dalam sesuatu makanan. Makanan yang tidak mengandungi Nutrisi adalah "Junk Foods" yang lebih mengandungi bahan² kimia.



Contoh Nutrisi :- Asid lembap, Asid Amino, Karbon Organik, Boron dan Mineral seperti magnesium, kalsium, Silicon dan Zink.

Manusia memerlukan makanan yang mengandungi Nutrisi yang seimbang dan kalori yang rendah. Tetapi ramai orang lebih gemar pada makanan yang cepat dan ringkas tanpa menghiraukan makanan yang dimakan mengandungi nutrisi atau kalori yang berlebihan.


Apa itu Sel

Sel adalah diantara bahagian  yang paling kecil didalam badan manusia, Sel lama akan sentiasa ditukar dan digantikan dengan Sel yang baru dan sihat.
Sel memerlukan Nutrisi seimbang sebagai makanan bagi membantu perkembangan Sel yang sihat.


Memandangkan badan kita amat memerlukan Nutrien, kita harus tahu samada sel yang menyerap Nutrisi ini berfungsi dengan baik dan mampu melaksanakan 'tugas'nya? Sel yang menyerap Nutrisi dikenali sebagai VilusVilus merupakan komponen penting dalam usus kecil kita yang menyerap Nutrisi daripada makanan yang diambil seharian.

Dalam dunia yang semakin maju dan pantas, boleh dikatakan kebanyakan daripada kita mempunyai Vilus yang agak rapuh dan kurang baik. Ini adalah berikutan kesan daripada pengambilan makanan seharian, penggunaan toksin dan bahan kimia dalam pemprosesan dan pertumbuhan sayur-sayuran dan buah-buahan, pencemaran udara dan lain-lain. Mengikut kajian WHO (World Health Organisation), kadar nutrisi dan zat dalam sebiji epal sekarang adalah tidak sama dengan zat dalam sebiji epal pada masa yang lalu!

Jadi, Herbalife sangat membantu memperbaiki Vilus yang rapuh dan membantu mengaktifkannya. Inilah yang dinamakan Nutrisi Selular, produk Herbalife diasaskan dan diformulasikan dengan konsep terbaik didunia.


Ciri-ciri Vilus

Vilus merupakan komponen halus berbentuk seperti jejari yang terletak di sepanjang dinding usus. Vilus berfungsi sebagai 'jaga' ie guard, membantu menyerap lebih banyak NutrienMineral dan Vitamin serta memelihara diri daripada toksin.

Vilus yang sihat membolehkan badan menikmati setiap Nutrisi daripada makanan yang ambil. Bukan itu sahaja, proses memperbaiki Sel juga dapat dilakukan dengan baik (proses regenerate), yakni Sel-Sel lama akan diganti kan dengan sel-sel baru yang lebih baik.

Vilus yang tidak sihat akan menyebabkan badan sentiasa merasa lapar dan Vilus yang lapar memerlukan Nutrisi.

Jika kita makan makanan yang berzat dan seimbang , maka kesihatan diri juga dapat dipertingkatkan. Penyakit-penyakit yang rata-ratanya berpunca daripada pemakanan dapat dikurangkan dan diatasi dengan mengunakan produk Herbalife yang berunsurkan bahan semulajadi.

Apa itu Nutrisi selular ?

Ini adalah konsep terbaru dalam dunia kesihatan, menjadi lebih sihat dengan 3 proses :-

1. Membersihkan (Cleansing)

Kesihatan ditentukan oleh apa yang masuk ke dalam tubuh, selain apa yang dialami tubuh secara luaran. Apa yang masuk ke dalam tubuh akan melalui saluran pencernaan (usus, lambung dll).

Apa akan berlaku sekiranya organ tubuh yang digunakan untuk proses pencernaan tersebut kotor. Kemampuan saluran cerna untuk menjalankan fungsinya menurun (kemampuan digest "cerna").
Jika kemampuan saluran cerna menurun, maka makanan yang masuk tetap membuatkan tubuh badan kenyang, tetapi Nutrisi yang diperlukan tubuh badan tidak mampu diserap dengan sempurna oleh vili-vili halus usus.
Hasilnya mikro Nutrisi yang diperlukan oleh tubuh untuk regenerasi Sel-Sel tubuh berkurangan dan akhirnya tubuh tidak mampu melakukan proses regenerasi Sel dengan baik. Kesanya stamina badan turut menurun. Oleh itu dengan adanya fungsi cleansing, maka usus dan saluran cerna akan di cuci dan melancarkan proses pencernaan.

2. Menyerap (Absorb)

Memiliki saluran cerna yang sihat, membantu proses penyerapan makro atau mikronutrisi.

3. Regenerasi sel (Healing)

Kesimpulanya, jika semua Nutrisi boleh diserap dengan sempurna oleh tubuh badan, maka Sel-Sel akan dapat di sembuhkan dan diperbarui, hasilnya kemampuan untuk melakukan recovery dapat dilakukan dengan lebih cepat terumanya ketika badan sedang sakit.


KEPENTINGAN NUTRISI SELULAR :
  • Badan manusia terdiri daripada seratus trillion sel
  • Sel akan membentuk tisu
  • tisu membentuk organ
  • Organ membentuk sistem badan
  • Sistem yang bergerak bersama-sama ini mewujudkan kemampuan seorang manusia

MAKSIMUMKAN KESIHATAN ANDA DENGAN NUTRISI SELULAR

Melalui Nutrisi SelularNutrien yang menyihatkan dapat membantu memberi khasiat kepada Sel badan dengan gabungan Ekslusif Nutrien berasaskan tumbuhan yang menyediakan vitamin, antioksidan dan mineral untuk menyokong fungsi Sel. Dengan cara ini, Herbalife menghantar Nutrien yang menyihatkan kepada Sel diseluruh tubuh badan, sebagai sebahagian daripada diet yang menyihatkan. Sel-sel adalah unit asas dalam badan manusia dan menyediakan tenaga untuk tugas yang dilakukan. Contohnya, produk Herbalife dirumuskan untuk menyokong Vilus yang sihat, struktur halus bagaikan jari sepanjang dinding usus yang bertindak sebagai "pengawal", membantu badan meresap lebih banyak NutrienVitamin dan Mineral, sambil memelihara badan daripada toksin. Lebih sihat Vilus maka lebih efisien Sel boleh menyerap khasiat dan badan pasti akan menjadi lebih sihat.

HERBALIFE memaksimunkan Nutrisi melalui formula saintifik yang unik. Gabungan ramuan berkualiti tinggi dan kaedah yang digunakan mengekalkan khasiat Nutriennya. Inilah caranya Herbalife memberi sentuhan peribadi kepada program yang mematuhi kehendak setiap individu.

INILAH KELEBIHAN HERBALIFE!

No comments:

Post a Comment